Brak witamin powodem obniżonego libido

Obniżone libido to bardzo często przyczyna gorszego samopoczucia, które związane jest z niedoborem wielu witamin oraz związków mineralnych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Najskuteczniejszą metodą do ich uzupełnienia jest suplementacja oraz spożywanie produktów bogatych właśnie w te składniki. 

Bardzo często zdarza się, że obniżenie seksualności powiązane jest z zaburzeniami hormonów. Mało kto zdaje sobie sprawę, że stan ten może być spowodowany niedoborem witamin oraz związków mineralnych. Wiele zaburzeń włącznie z tymi, które związane są z obniżonem popędem seksualnym, można korygować przy pomocy właściwej suplementacji oraz zmiany sposobu odżywiania się. 

Problemy z libido - niedobór witamin

Dostarczanie witamin oraz związków mineralnych ma ogromne znaczenie dla właściwego utrzymania hormonów płciowych. Najważniejszymi witaminami regulującymi poziom libido są: witamina A, witamina B1, witamina C, witamina E.

Witamina A

Niedobór witaminy A może w stopniu znaczącym obniżyć popęd seksualny. Przeprowadzone badania dowiodły, że niedobór tej witaminy przyczynia się do obniżenia samopoczucia organizmu oraz jakości materiału genetycznego, zarówno u kobiet jak i u mężczyzn. Zbyt niska ilość witaminy A w organizmie tym bardziej obniżona produkcja hormonów płciowych damskich i męskich. Aby wyrównać poziom witaminy A w organizmie zaleca się spożywanie takich produktów jak: jajka, ryby, wszelkie produkty mleczne oraz warzywa zielone. 

Witamina B1

Witamina B1 pełni niezwykle ważne funkcje w organizmie, ponieważ bierze udział w metabolizmie węglowodanów, białka oraz tłuszczy. Jej niedobór może przyczynić się zatem do spadku odporności oraz obniżenia poziomu energii organizmu. Skutki te oczywiście wpływają na stopniowe obniżenie libido. Skutecznym sposobem na wyrównanie niedoboru witaminy B1 w organizmie jest spożywanie produktów bogatych w ten związek. Najwięcej witaminy B1 znajduje się w fasoli, orzechach, ananasach, zbożu oraz w brązowym ryżu. 

Witamina C

Witamina C to kolejny niezbędny związek, który odpowiada za właściwą ilość hormonów płciowych, które przekładają się na utrzymanie popędu seksualnego na odpowiednim poziomie. Witamina C odpowiedzialna jest za absorbowanie żelaza z pożywienia, bierze ponadto udział w produkcji czerwonych krwinek. Jest także nieodzownym komponentem wielu procesów metabolicznych oraz składnikiem gruczołów nadnerczy. Z tego względu odgrywa kluczową rolę w sterowaniu produkcji hormonów płciowych. Najwięcej witaminy C można znaleźć w pomidorach, truskawkach, papryce czerwonej oraz owocach cytrusowych. 

Witamina E

Witamina E to główny przeciwutleniacz, który zdolny jest do ochrony funkcji testosteronu. Jak się okazuje, żeńskie hormony są dużo bardziej odporne, męskie zaś muszą być dodatkowo chronione. Witamina E jest najlepszym do tego składnikiem, który poprawia pracę układu krążenia. Witamina E jest niczym innym jak bazą transportową.

Autor